ДОВІДКА

за результатами проведення самооцінювання

освітнього середовища, освітніх та управлінських процесів

за напрямом «Освітнє середовище»

у 2021-2022 н.р.

Відповідно Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», керуючись Статутом Положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти, з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, у січні – травні 2022 р. було проведено самооцінювання освітнього середовища. Наказом 31.12.2021 р. №161 було створено робочу експертну групу у складі:

1. Ніженецька Н.С., заступник директора, голова робочої групи;

2. Маркевич В.С., робітник по комплексному обслуговуванню та ремонту будівель;

3. Чубик Х.Я., голова кафедри життєвих компетентностей, учитель фізичної культури

4. Грицько О.П., голова кафедри класних керівників, вчителя укр.мови;

5. Попадин Р.М., практичний психолог;

6. Криванчик Галина Анатоліївна , голова піклувальної ради ;

7. Коломієць Андрій, голова учнівського парламенту;

Робоча група здійснила самооцінювання освітнього середовища за вимогами:

- Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;

- Створення освітнього середовища вільного від насильства;

- Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.

Робочою групою було здійснено самооцінювання умов навчання і праці та зроблено такі висновки:

Територія та приміщення чисті і охайні, фасад гімназії потребує капітального ремонту та потребує завершення ремонт даху. Територія озеленена, з центрального входу у гімназію розбиті клумби та висаджені дерева та кущі. Центральний вхід та площадка перед спортивним залом вимощена бруківкою. На подвір’ї гімназії висаджена алея сакур.

Здійснено функціональний розподіл шкільного подвір’я. Вхід до гімназії можна здійснити трьома входами. В районі гімназії встановлені пластикові хлопчики-пішоходи, на дорозі обладнано пішохідний перехід. Огорожа навчального закладу металева. Ворота і хвіртки закриваються, територія закладу недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та доступу сторонніх осіб. На території відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у Переліку Санітарного регламенту.

Робітником по комплексному обслуговуванню та ремонту будівель Маркевичем В.С. та.сторожем Піхо М.В. щоденно здійснюється огляд території щодо її безпечності для учасників освітнього процесу. Протягом робочого дня черговий працівник здійснює нагляд за доступом сторонніх осіб в приміщення гімназії. На даний момент до школи стороннім особам і батькам, без особливої потреби, вхід не дозволяється в зв’язку з карантином.

Уся територія ділянки закладу освітлюється у вечірній та нічний час світильниками встановленими на приміщенні гімназії та спортивного залу, вуличного освітлення.

Кількість учнів закладу освіти не перевищує його проектну потужність. За проектом 546 осіб, гімназію відвідує 438 учнів.

У приміщеннях закладу освіти повітряно-тепловий режим та освітлення відповідають санітарним нормам. Систематично проводяться лабораторні дослідження, заключено угоду про здійснення дератизації та дезінсекції. Приміщення прибрані, вчасно здійснюється вологе прибирання, провітрювання і дезинфекція.

Туалети облаштовані відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та утримуються в належному стані, частково відповідають вимогам санітарного регламенту. Так як туалети облаштовувалися після введення в дію приміщення, не зовсім відповідають будівельним нормам. Здійснено заходи щодо облаштування кабінок, перегородок, встановлення електросушилок для рук.

У закладі дотримано питний режим у різні способи, є кулери для пиття води (проте в період карантину не використовується),пляшки індивідуального використання.

За умов карантинних обмежень освітнього процесу: організовуються місця для обробки рук антисептичними засобами на всіх входах до закладу; встановлюються контейнери з кришками та поліетиленовими пакетами для збору використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок з подальшою утилізацією; проводиться очищення і дезінфекція поверхонь після закінчення навчальних занять та в кінці робочого дня; розміщуються інформаційні плакати, банери про необхідність дотримання респіраторної гігієни та етикету кашлю.

Приміщення закладу освіти використовуються раціонально, за призначенням. Комплектування класів відбувається з урахуванням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх потреб, площі навчальних приміщень

Заклад освіти забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. Облаштовано 21 навчальний кабінет, 3 комп’ютерних класи , шкільна майстерня, бібліотека, медичний кабінет, методичний кабінет, спортивний зал, гардероб, актова зала (після заміни вікон потребує капітального ремонту), їдальня

Під час спостереження за освітнім середовищем з’ясовано, що у цілому в гімназії створено безпечні умови навчання та праці (це підтверджено відповідями респондентів, зокрема 99% педпрацівників задоволені або переважно задоволені освітнім середовищем та умовами праці у школі; 64 % і 35% учнів стверджують, що вони відчувають себе у безпеці або здебільшого у безпеці у закладі).

Приміщення закладу чисті, охайні та недоступні для сторонніх осіб (89% батьків здобувачів освіти задоволені облаштуванням території, чистотою навчальних кабінетів, їдальні, туалетних кімнат; 92,5% опитаних учнів задоволені чистотою приміщень); у приміщені школи дотримується температурний режим. Приміщення їдальні, столи, лавки, місця для видачі готових страв чисті, їх регулярно миють з використанням дезинфекційних розчинів;, 82,3 % батьків здобувачів освіти та більшість педагогів задоволені якістю харчування; у гімназії дотримується питний режим (у більшості навчальних кабінетів наявна бутильована вода), у приміщенні їдальні наявна питна вода та відведено місце для її споживання.

Наявні всі необхідні для реалізації освітньої програми навчальні кабінети та приміщення; у кабінетах підвищеного ризику оприлюднено правила поведінки під час навчальних занять, проте потребують оновлення у кабінетах фізики та хімії. Для реалізації освітнього процесу достатньо навчально-методичного та технічного забезпечення (81,4% навчальних кабінетів обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми)

У 4-А та 4-Б класах кількість учнів перевищує гранично допустиму наповнюваність. За наслідками вивчення документації, результатів опитування учасників освітнього процесу та фактів, встановлених під час спостереження за освітнім середовищем було виявлено, що з учнями та працівниками закладу відповідальні особи проводять інструктажі щодо алгоритму дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій; у школі практичним психологом, соціальним педагогом та класними керівниками реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації. Педагоги ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому; розроблено та оприлюднено План заходів щодо запобігання та протидії булінгу. Педагогічні працівники, адміністрація школи здійснюють заходи щодо запобігання порушення правил поведінки. Інформація про правила поведінки для здобувачів освіти, План заходів із запобігання та протидії булінгу оприлюднені на сайті школи. В коридорах та вестибюлі є достатня кількість інформаційних стендів, що висвітлюють Правила поведінки для учнів, інформацію щодо булінгу, номери телефонів екстрених служб, телефони довіри,; у школі проводять роботу щодо адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу (87, 7% батьків вважають, що в дітей ніколи не виникали проблеми з адаптацією в школі).

Психолог школи щорічно здійснює діагностування учнів 1та 5 класів на предмет адаптації до освітнього процесу. Питання адаптації протягом 1 семестру розглядали на засіданнях педагогічної ради.

Аналіз відповідей батьків учнів дає підстави стверджувати, що діти охоче йдуть до школи (86%); розклад занять в основному задовольняє здобувачів освіти (91,2%); більшість учнів відвідує шкільну бібліотеку для отримання необхідних підручників та художньої літератури(53,5%), у той же час 22,3% учнів взагалі не відвідують бібліотеку.

Водночас є потреба в удосконаленні освітнього середовища: проведенні капітального ремонту в актовій залі; облаштування місць для відпочинку; урізноманітнення асортименту страв примірного двотижневого меню зокрема за рецептурним збірником Є.Клопотенка;

Рівні оцінювання за вимогами:

· забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці– достатній;

· створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насилля та дискримінації– достатній;

.

Кiлькiсть переглядiв: 228

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.